lördag 31 januari 2009

Fy fan

Såg just reprisen på "Debatt" där de tog upp händelsen om konststudenten Anna Odell som fekade en psykos som en del av sitt examensarbete. Ni kan läsa mer om henne på länken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4256623.ab

Jag blev så ledsen, arg och förbannad över detta att jag var tvungen att koncentrera mig för att inte skrika ut min ilska över min mamma som fyller år idag. Jag vet att folk gör sjuka saker som de sedan kallar för konst, men det här är det värsta jag varit med om och hon borde straffas. En sådan människa som hon har ingen och jag menar ingen respekt för oss som faktiskt är psykiskt sjuka, har legat inne och det helvete vi lever i och den kamp vi utkämpar. Det hon gjorde skadade så extremt många, inte bara de som låg på samma avdelning utan också flera andra. Det kan finnas de som nu är rädda för att söka hjälp för de tror att de ska bli "bältade", personalen som var tvungen att lägga sin energi på henne och inte på de riktiga patienterna, de konstnärer som blev imponerade av hennes "konst" som fått helt fel uppfattning på vad som är okej. Men jag tänker främst på den personen som ev sökte hjälp den dagen, som bad om att få bli inlagd, men nekades för konstnärsstudenten hade tagit den sista platsen. Jag hoppas innerligt att personen fortfarande är i livet. Nej, jag önskade att jag kunde få ta ett snack med denna Anna Odell och få henne att förstå vad hon verkligen gjort. Och jag skulle ta till alla medel jag kan för att hon sedan uppriktigt skulle be alla psykiskt sjuka och övriga som kännt sig stöta av hennes beteende om ursäkt.

Jag vill inte ens ta upp de människor som i "Debatt" försvarande hennes "konst" förutom att jag blir rädd för vad det finns för människor ute i samhället och vad de värderar.

7 kommentarer:

  1. Ja det är för djävligt!!!! IDOT(ER)!!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Anonym2/04/2009

    Fy fan va arg jag blev nu, att man seriöst kan göra något sånt e ju fruktansvärt...
    Jag tycker uppriktigt att hon borde bli straffad, de e ju kränkande mot alla som är psykiskt sjuka...
    Fan vilken idiot hon måste vara...

    SvaraRadera
  3. Anonym2/04/2009

    Ja håller med dig, det var mycket dåligt gjort av henne! Men hon blev ju polisanmäld udnra hur de går med det?

    SvaraRadera
  4. Anonym2/04/2009

    såg med den debatten och blev riktigt förbannad. det värsta är att jag tror att hon kommer komma undan med det.
    Men hennes "konst" är vissa människors verklighet och det hon gjorde är grymt kränkande mot alla som som faktiskt är psykisk sjuka. Vi som är sjuka vet ju att man inte kan låtsas vara sjuk, men tydligen verkar det vara okej om det handlar om konst. helt sjukt
    Ta hand om dig =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Måste tacka för alla kommentarer från er som håller med mig. Känns som om det jag tycker och känner är någorlunda rätt och att det inte bara är jag... :)

    SvaraRadera
  6. Anonym2/08/2009

    man blir ju mörkrädd! fyfan!
    kram på dig

    SvaraRadera
  7. Anonym8/05/2009

    Hmm.. Hon kanske gör något projekt om hur man blir stämplad direkt när man träffar folk, eller om hur folk blir behandlade. Jag får lite "Pojken som skrek -Vargen kommer!"-känsla. Så farligt var det inte. Men jag kan förstå att du känner dig träffad. Hmju mju. ANNA !

    SvaraRadera