söndag 18 januari 2009

Lycka men inte lugn

Jag känner lycka, men inte lugn och trygghet. Jag vet att jag kan förlora allt igen. Egentligen vill jag må bra och inte tänka så mycket, men när jag är i min ensamhet kommer tankarna. Oron och ångesten över att misslyckas.

Igår var jag och min pojkvän på fest hemma hos min kompis. Jag blev skitfull och fick minnesluckor, det jag vet är att jag inte spydde i alla fall. Fan, varför kan jag inte hantera alkoholen? Måste jag sluta dricka? Jag är faktiskt orolig.
Idag har jag såklart ångest för att jag inte minns allt. Jag vill ha kontroll, jag vill veta allt som har hänt. Samtidigt skäms jag för sånt som andra kanske inte tycker är så konstigt.
Nej, usch jag tror jag går och lägger mig igen...

3 kommentarer:

  1. Anonym1/23/2009

    Ush då alkohol kan vara svårt....har också borderline och jag har fått sluta dricka...har ångest i dagar efter, inte för att jag skäms men den kommer över mig ändå. kanske bra om du prövar å skippa den ett tag? det kan vara kul å festa utan alkohol med, man e mkt piggare (låter ju nog aldrig löjligt >_>)

    SvaraRadera
  2. Jo, alkohol är ingen rolig historia...
    Går det bra för dig att inte dricka? Jag känner att det kan vara väldigt svårt. Just nu har jag dragit ner, funkar det inte får jag sluta helt och hållet
    Kram

    SvaraRadera
  3. Just NU funkar det för mig med alkoholen vilket jag är så himla tacksam för, men jag får alltid vara på min vakt. Det sista har jag även lärt mig att hantera ångesten efter att jag druckit, eller rättare sagt ge fan i att tillåta ångesten komma! Men det är svårt det där, borderline + alkohol :(
    Känner igen mig i både det du och Cyanid beskriver!

    Kram!

    SvaraRadera