måndag 5 januari 2009

Sug

Från gamla anteckningar: "Jag vägrar att leva med benzot mer. Trots lugnet det gav mig var lögnerna och smygandet för mycket. jag kände hur det dödade det sista goda inom mig. Min terapeut sa till mig att jag inte fick fortsätta i färdighetsgruppen om jag inte slutade med benzot. det höll på att döda min sista chans att bli frisk.(...) Ja, det är ett missbruk. Jag är missbrukare"

Allt har gått så bra fram tills nu. Jag vet inte vad som ledde fram till att jag idag bara fick ett sånt sug efter benzo-dimman. Allt jag vill just nu är att svälja ner en näve Stesolid eller Stilnoct. Sitter och letar efter internetapotek som säljer benzo. Har inga pengar, men tittar på medicinerna ett knapptryck bort. Fan, fan, fan. Jag vill känna medicinernas verkan komma över mig. Jag drömmer tillbaka på de underbara dagarna då jag svalde ner tablett efter tablett. No more. Jag är en ren missbrukare som kämpar mot suget. Fan, fan, fan. Jag visste att jag skulle snart må skit igen

2 kommentarer:

  1. Anonym1/11/2009

    Hejsan.
    Jag skriver inte här för att säga att jag förstår eller vet hur du har det. Är inte borderliner själv men har en vän som är det. Det jag egentligen vill säga är att jag beundrar din styrka och ditt mod. Att skiva här, att dela med dig. Jag önskar dig verkligen all kraft jag kan förmedla.

    Lycka till. Du har iaf en trogen läsare i mig.
    Många, många kramar Meea

    SvaraRadera
  2. Tack för det du skriver. Det betyder jättemycket för mig

    SvaraRadera