onsdag 3 juni 2009

Senaste tiden del 3 - Mitt liv just nu

Efter det jag varit med om sen sist jag skrev är mycket och kommer ta ett tag att berätta om.
Allt eftersom kommer jag berätta det.
Just nu känner jag att jag är inne i en positiv period i mitt liv. Mina mediciner verkar som de ska, jag tar hand om min kropp, får nya positiva erfarenheter. Jag har vänner runt omkring mig som bryr sig, en underbar familj och hundar. Jag börjar se en framtid med mitt liv. Anledningar till att fortsätta kämpa, utvecklas, bli frisk och leva livet.
Jag fyller mitt liv med aktiviteter som ger något till mig. Jag har satt upp mål som jag arbetar för. Jag känner mig i balans och i harmoni. Livet leker helt enkelt!

Det kommer stunder som är kämpiga, men det tar jag när det kommer istället för att oroa mig.
Jag har utvecklats så enormt på ett år, allt tack vare DBT, min viljestyrka och alla runt omkring mig. Jag längtar till nästa dag istället för att vara rädd. Jag kan ta diskussioner, jag litar på mig själv och det tomrum jag känner inom mig håller på att fyllas upp. Jag lever det liv jag vill leva och det är underbart!

2 kommentarer:

  1. emmelie6/03/2009

    vad kul att du mår bättre nu :)

    SvaraRadera
  2. Tack och tack för att du läser min blogg :)

    SvaraRadera