tisdag 23 juni 2009

Hjärtlslag

Kom hem igår kväll efter att ha varit i Värmland över helgen. Det var trevligt att träffa släktingarna och visa upp en friskare och lyckligare jag. Samtidigt var det skönt att ta semester från livet hemma. När jag kom hem hade jag fått brev från F-kassan om att de beviljat min aktivitetsersättning och att jag skulle få pengar retroaktivt från det att jag slutade skolan. Jag är så glad, en stor tyngd har lyfts från mina axlar. Jag behöver inte oroa mig för pengar eller känna mig beroende av mina föräldrar för att överleva. Ett praktiskt problem i mitt liv har fått en lösning.

Idag tog jag upp träningen igen efter att tagit ledigt under midsommarhelgen. Efteråt träffade jag J och W och åt lunch innan vi gick till MVC. J gick in till barnmorskan medan jag passade W. Mot slutet skulle de lyssna på hjärtljudet på bebisen och de frågade om jag ville vara med. Det var så häftigt att höra de snabba, starka hjärtslagen. Det är så otroligt att det är en liten människans hjärta som slår och att om några månader kommer den finnas här runt oss. Jag längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar