tisdag 30 december 2008

Inget gott nytt år

Imorgon är för många årets största festdag, men inte för mig. För mig är det en ångestfylld kväll utan fest. Jag kommer spendera den i mitt badrum med min hund och en flaska vin som sällskap. När andra firar med sina vänner ska jag ta hand om min livrädda hund. Jag får se på när hon skräckslagen ligger å skakar i badrummet medan jag maktlöst måste se på.
Alla mina vänner kommer fira det nya året, men inte jag. Jag är för instabil för att gå på samma fest som mina bekanta. För om jag går dit kommer det sluta med att jag sitter i ett badrum, sönderskuren för att bli av med ångesten. Tyvärr, men det är sant.
Nej, jag kan inte fira det nya året för jag har inget att fira.
Inte i morgon eller i övermorgon och inte heller om en vecka.

2 kommentarer:

  1. Fan, känns så tungt att läsa det här, fast samtidigt vill jag läsa. Jag vill ju veta hur det går för dig. Helst skulle jag velat hjälpa dig på nått jävla vänster. Men som vän finns det väl inte så mycket mer att göra än att säga att jag finns här och att du inte ska dra dig för att snacka med mig eller för att be mig om hjälp. Tycker det är grymt att du skriver om det här. Är bra att någon vågar/orkar. Och det är nog en rätt bra självterapi att skriva av sig lite. Det har alltid hjälpt mig. Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej, Tack för att du bryr dig å tänker på mig. Jag saknar dig för du gör mig alltid glad. Jag hoppas vi kan ses så snart du kommer hem.
    Kramar

    SvaraRadera