lördag 2 januari 2010

Länge sedan jag skrev sist

Det var ett tag sen jag skrev och mycket har hänt sen dess. Under de senaste månaderna har jag levt i en destruktiv bubbla, jag har vandrat på en tunn is som nu börjat spricka. Jag trodde att jag hade hittat ett sätt att leva i balans, men självklart slog det över till det destruktiva. Jag förflyttades tillbaka till det förflutna där jag tappade kontrollen över alkohol och sex. Ångesten och skammen har byggts upp inom mig, idag är jag helt psykiskt slutkörd. Jag skäms över det jag gjort och kämpar för att inte döva ångesten med mer destruktiva beteenden. Det känns som det här är min sista chans att få ett fungerande liv. Jag kommer klarar inte av att trilla ner i det destruktiva livet igen. Då kommer jag inte komma ur det igen. Nu kämpar jag för ett fungerande liv, ett liv utan ångest och skam. Där jag inte gör saker jag ångrar dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar